Artykuł sponsorowany

Jak zwiększyć elastyczność skóry?

Jak zwiększyć elastyczność skóry?

Gładka, jędrna, sprężysta cera to ideał, do którego dąży większość kobiet, a coraz częściej również mężczyzn. Właśnie dlatego największym zainteresowaniem gabinetów kosmetycznych i salonów SPA cieszą się zabiegi ujędrniające oraz przeciwzmarszczkowe. Specjaliści proponują swoim klientom różne sposoby na poprawę elastyczności skóry, w zależności od jej stanu i indywidualnych potrzeb.

Dlaczego skóra jest elastyczna?

Skóra młodego, zdrowego człowieka jest dobrze napięta i elastyczna, co wynika ze struktury tego narządu. Skóra właściwa zbudowana jest z pęczków włókien tkanki łącznej, które przeplatają się ze sobą w różnych kierunkach i odpowiadają za jej giętkość oraz wytrzymałość. Z kolei włókna sprężyste sprawiają, że jest ona jędrna i nie ulega trwałym odkształceniom pod wpływem nacisku. Z wiekiem włókna łącznotkankowe oraz sprężyste w skórze ulegają osłabieniu. Dzieje się tak, ponieważ organizm stopniowo zatraca zdolność odbudowy tworzących je białek: kolagenu i elastyny. W rezultacie skóra wiotczeje i pojawiają się na niej zmarszczki.

Wiek nie jest niestety jedynym czynnikiem wpływającym na niszczenie kolagenu i elastyny – mówi ekspert z firmy Eurtex. Problem utraty elastyczności skóry dotyka również młodych ludzi, najczęściej w związku z prowadzonym przez nich trybem życia. Nieodpowiednia dieta, zmęczenie i stres, częste sięganie po używki, głównie papierosy i alkohol, przebywanie na słońcu bez odpowiedniej ochrony; wszystko to prowadzi do niedokrwienia oraz odwodnienia skóry, co odbija się na jej strukturze. Rodzaj oraz stopień uszkodzeń struktur białkowych jest dla specjalisty wskazówką do znalezienia najlepszej terapii. Oznacza to, że proponowane klientom zabiegi powinny być dobierane w odniesieniu do konkretnej diagnozy, którą można postawić szybko przy użyciu profesjonalnych urządzeń do badania skóry.

Sposoby na elastyczną skórę

Najprostszym sposobem na poprawę elastyczności skóry u osób młodych i przed menopauzą jest zmiana stylu życia, a zwłaszcza diety. Posiłki bogate w witaminy C, a także te rozpuszczalne w tłuszczach, czyli A, D, E i K, rezygnacja z używek, picie co najmniej 1,5 litra wody dziennie, dbanie o właściwą ochronę skóry to najważniejsze i podstawowe działania, jakie należy podjąć. Przestrzeganie tych zasad pomoże oczywiście utrzymać w lepszej kondycji również skórę osób starszych, które jednak mogą już potrzebować dodatkowego wsparcia kosmetyczki, kosmetologa, dermatologa lub nawet lekarza medycyny estetycznej.

Gabinety specjalistyczne i salony urody proponują swoim klientom różne rozwiązania – od profesjonalnych kosmetyków po zabiegi o różnym stopniu inwazyjności. Dla klienta zawsze najlepszym rozwiązaniem jest wybór rozwiązania wymagającego minimalnej ingerencji, ale skutecznego. Jeśli utrata jędrności wynika z zaburzenia gospodarki lipidowej, a przez to utraty nawilżenia, wystarczające może okazać się wdrożenie terapii dobrymi dermokosmetykami. Jeśli jednak struktura skóry jest poważnie uszkodzona, jedynym skutecznym rozwiązaniem może być lifting. Między tymi skrajnościami jest szereg innych możliwości, np. mezoterapia igłowa, która wspomaga naturalną odbudowę białek w skórze, zabiegi kwasem hialuronowym itd.

 Jak wspomnieliśmy już wcześniej, do oceny stanu skóry klienta specjalista potrzebuje odpowiednich urządzeń. Obecnie na polskim rynku dostępne są już zaawansowane urządzenia do diagnozy skóry, pozwalające szybko i niezawodnie zdiagnozować problemy badanych klientów. Świetnym przykładem może być aparat do pomiaru elastyczności skóry ASM, który pozwala także ocenić poziom nawilżenia tkanki skórnej, ilość sebum i melaniny, czystość porów czy wrażliwość skóry. Jeszcze większe możliwości diagnostyczne zapewniają inne urządzenia do diagnozowania skóry marki Aram Huvis (APM Pro, ASL, ASW), których wykorzystanie umożliwia szybką analizę wyników, zarządzanie dokumentacją każdego klienta, a nawet przesłanie mu wyników badań drogą elektroniczną.

Podziel się

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.