Artykuł sponsorowany

Jakie kwalifikacje trzeba posiadać, aby przeprowadzać zabieg makijażu permanentnego?

Jakie kwalifikacje trzeba posiadać, aby przeprowadzać zabieg makijażu permanentnego?

Wykonywaniem makijażu permanentnego zajmuje się linergista. Z mikropigmentacji wybranych obszarów twarzy i ciała korzysta coraz więcej kobiet. Zabieg ten powinien być wykonany profesjonalnie, dlatego linergista musi mieć odpowiednie uprawnienia. Jak zdobyć taki zawód? Jakie kursy i szkolenia potwierdzające kwalifikacje należy ukończyć? O tym poniżej.

Jakie uprawnienia do wykonywania makijażu permanentnego musi posiadać linergista?

Aby zostać linergistą, nie trzeba ukończyć określonego kierunku studiów. Zawód ten dopiero zaczyna się rozwijać, dlatego też nie ma żadnych przepisów, które mówią jakie wykształcenie musi mieć taki specjalista. Może nim zostać tak naprawdę każda osoba, która wykazuje chęć nauki wykonywania makijażu permanentnegoLinergista musi przede wszystkim przejść odpowiednie szkolenie i uzyskać licencję na wykonywanie zawodu. Osoba kształcąca się w tym kierunku może odbyć kurs grupowy lub indywidualny. 

Szkolenie składa się z części teoretycznej i praktycznej. Pierwsza z nich obejmuje naukę zagadnień dotyczących wizażu, rodzajów pigmentów oraz bezpieczeństwa i higieny pracy. Druga zaś opiera się głównie na nauce rysunku, obsługiwania sprzętu i wykonywania makijażu permanentnego na sztucznych skórkach i modelkach. Wszystkie etapy kursu odbywają się pod okiem eksperta. Na rynku znaleźć można wiele firm szkoleniowych, jednak bardzo istotne jest, aby wybrać firmę, w której szkoleniowcami nie są osoby przypadkowe z krótkim stażem. Szkoleniowiec przekazujący wiedzę powinien sam mieć osiągnięcia w branży i przygotowanie pedagogiczne oraz posiadać certyfikaty szkoleniowca i dłuższy staż w zawodzie. Bardzo ważne jest, aby takie sprawy weryfikować, ponieważ można trafić na wielu pseudoszkoleniowców, którzy po paru miesiącach po swoim pierwszym kursie zaczynają uczyć inne osoby, a to zwykłe naciąganie ludzi. Osoba ucząca takiego zawodu sama powinna obserwować przez kilka lat, jak zachowują się jej pigmentacje, aby móc wyciągać wnioski i w odpowiedni sposób przekazać swoją wiedzę. Bardzo istotne jest również to, aby wybierać placówki oferujące szkolenia w małych kameralnych grupach, liczących maksymalnie 3 osoby, a najlepiej szkolenia typu 1:1, na których szkoleniowiec może poświęcić całą swoją uwagę tylko jednej uczącej się osobie. 

Jedną z czołowych, rzetelnych firm, wyróżnionych prestiżowymi nagrodami na rynku, która szkoli nowe kadry linergistów jest Instytut Ka-Derm. Szkoleniowiec Instytutu Kamilla Skrzypczak jest praktykiem od 17 lat, dwukrotną Mistrzynią Świata PMU, autorką artykułów w prasie branżowej i Licencjonowanym Międzynarodowym Szkoleniowcem uczącym od wielu lat między innymi na Wyspach Brytyjskich. 

Nauka tego zawodu ma na celu odpowiednie dobieranie przez przyszłego linergistę pigmentów do koloru skóry, włosów i urody klienta. Efekt makijażu powinien być naturalny, dlatego ukończenie dobrego kursu jest w tym przypadku koniecznością.

Zalety makijażu permanentnego

Dobrze wyszkolony linergista potrafi wykonać zadowalający klienta makijaż permanentny. Wiele kobiet decyduje się właśnie na to rozwiązanie, ponieważ stały makijaż:

  • jest trwały nawet do kilku miesięcy,

  • jest bezpieczny,

  • nie wymaga codziennych poprawek,

  • wpływa na oszczędność czasu,

  • wpływa na oszczędność pieniędzy.

Dzięki wykonaniu makijażu permanentnego nie trzeba spędzać kilku godzin dziennie przed lustrem. Codzienne malowanie niektórych partii twarzy bywa męczące i zajmuje sporo czasu. Makijaż permanentny to dobre rozwiązanie dla kobiet, które żyją w pośpiechu i nie mają czasu na wykonywanie pełnego make-upu każdego dnia. Jest to szczególnie ważne w okresie upałów, ponieważ zwykły makijaż często spływa z twarzy pod wpływem wysokiej temperatury. Dzięki usługom linergisty nie trzeba go stale poprawiać i można zachować estetyczny wygląd nawet w najgorętsze dni.

Podziel się

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.