Materiał Partnera

Produkcja pod marką własną. Dlaczego to się opłaca?

Produkcja pod marką własną. Dlaczego to się opłaca?

Marki własne oparte na formule Private Label zyskują coraz większą popularność głównie na rynku produktów spożywczych i kosmetycznych, choć nie tylko. Tego typu forma współpracy na linii producent – klient jest korzystna dla obydwu stron. Zapewnia produkty wysokiej jakości w bardzo konkurencyjnych cenach. Dowiedz się, na czym polega produkcja pod własną marką i dlaczego się opłaca.

Czym jest Private Label?

Idea Private Label polega na produkcji wyrobów dla firm, które chcą personalizować je swoim logotypem, własną etykietą, nazwą lub akcją marketingową. Zasadę funkcjonowania tego typu usługi można prześledzić na przykładzie kremów, perfum, wód toaletowych, szamponów i odżywek, czyli popularnych kosmetyków oraz produktów weterynaryjnych lub technicznych. Współpracę w dziedzinie Private Label oferuje coraz więcej firmy produkcyjnych. Dobrym przykładem jest producent aerozoli w puszkach WATS z Mysłowic, który zajmuje się także produkcją chemii gospodarczej, dezodorantów, a także produkcja kosmetyków na zamówienie. Firma zapewnia również doradztwo w zakresie doboru receptury, przygotowania opakowań oraz doboru zaworów i propelentu.

Jakie korzyści daje produkcja pod nazwą własną?

Dobrzy producenci współpracujący z odbiorcami w ramach Private Label dostarczają wysokiej jakości produkty sygnowane marką klienta. Jest to korzystna forma, która umożliwia znaczne oszczędności w budżetach firm. W produkty Private Label bowiem wliczone są nie tylko koszty receptur, badań laboratoryjnych i pozwoleń na dopuszczenie do sprzedaży, ale i opakowań oraz konfekcjonowania. Dzięki temu wygenerowane oszczędności zleceniodawca przeznaczyć może na działania marketingowe, reklamowe lub obsługę klienta. 

Czy warto współpracować z producentami w formule Private Label?

Decydując się na współpracę z producentem w formule Private Label klient zyskuje pewność otrzymania produktów przygotowanych z najwyższą starannością i dokładnością. Może też być pewny, że trafią one do dystrybucji sprawnie i szybko. Jednocześnie firma nie musie angażować znacznych środków na przygotowanie i prowadzenia produkcji, a jedynie ograniczyć się do ich dystrybucji i promowania. Warto na koniec zaznaczyć, że Private Label, to marka należąca do sprzedawcy. W tym wypadku nie ma znaczenia, kto jest producentem, i gdzie znajduje się fabryka. Wszystkie prawa do tej marki należą do sprzedawcy i inny podmiot nie ma prawa sprzedawać tych samych produktów w swoim imieniu. Formuła Private Labe jest pojemna i przewiduje bardzo różne formy współpracy.

Podziel się

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Dowiedz się więcej Akceptuję