SEO lokalne a branża medycyny estetycznej – w jaki sposób można dotrzeć do klientów w okolicy?

SEO lokalne a branża  medycyny estetycznej –  w jaki sposób można dotrzeć do klientów w okolicy?

Prowadzisz gabinet medycyny estetycznej? Jesteś pracownikiem kliniki lub lekarzem medycyny estetycznej? Jeśli chcesz dotrzeć do nowych klientów w pobliżu, poznaj zalety lokalnego SEO. Dowiedz się, na czym dokładnie polega pozycjonowanie stron internetowych. Dlaczego warto, aby Twój gabinet lub klinika miały wizytówkę w Google Moja Firma? Zapraszamy do lektury naszego poradnika.

Co warto wiedzieć o SEO lokalnym w branży medycyny estetycznej?

Lokalnym SEO określa się optymalizację, której skutkiem jest zwiększenie widoczności stron internetowych na konkretne zapytania, które są związane z lokalizacją:

  • miastem
  • regionem
  • dzielnicą

W wyniku działań związanych z lokalnym SEO zwiększasz możliwość znalezienia się Twojej strony www na wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Lokalnymi zapytaniami określa się zapytania pozwalające potencjalnym klientom znaleźć firmę bądź usługi w okolicy. Jeśli chcą w swoim mieście znaleźć klinikę urody, najczęściej szukają poprzez następujące hasła:

  • klinika medycyny estetycznej Warszawa
  • medycyna estetyczna Wrocław
  • zabiegi medycyny estetycznej Kraków

Co ciekawe, internauci nie zawsze wpisują frazę z lokalizacją. Nierzadko na bazie lokalizacji Google pokazuje lokalne wyniki dla klinik medycyny estetycznej znajdujących się najbliżej. Oprócz tego użytkownicy mogą szukać poprzez wpisywanie konkretnych nazw zabiegów, na przykład:

  • liposukcja Kraków
  • endermologia Warszawa
  • karboksyterapia Wrocław

SEO lokalne a branża medycyny estetycznej

Lokalne SEO sprawdzi się dla firm, które oferują usługi z zakresu medycyny estetycznej. Dotyczy to klinik, gabinetów czy sieci, oferujących usługi stacjonarnie w określonej miejscowości czy województwie. Usługi skierowane są do osób, które chcą na przykład przeprowadzić operację nosa czy zapobiec wypadaniu włosów w szybki i sprawdzony sposób. Szybkie znalezienie usług firmy z branży medycyny estetycznej w bliskiej okolicy umożliwia skrócenie czasu oczekiwania na wizytę oraz gwarantuje komfort. Lokalne SEO jest szczególnie dla Ciebie, jeśli prowadzisz sieć klinik w różnych miastach. W związku z tym pozycjonuj oddziały na dane lokalizacje. Sprawdzi się to w większych miastach o większej konkurencyjności.

Czym właściwie jest lokalna optymalizacja?

W celu wprowadzenia działań z zakresu lokalnego SEO konieczne jest posiadanie stacjonarnego adresu. Zazwyczaj klinika lub gabinet medycyny estetycznej działają stacjonarnie pod określonym adresem. Przyjmują pod nim klientów. W celu zbudowania lokalnej widoczności potrzebne jest zoptymalizowanie strony internetowej wraz z zadbaniem o prowadzące do strony linki. Adres firmy powinien się znaleźć na stronie w zakładce „Kontakt” razem z danymi:

  • nazwą firmy
  • numerem telefonu
  • godzinami pracy

Aby zwiększyć widoczność na podstronach trzeba umieścić dane kontaktowe w stopce. Wpływa to dobrze na pracę robotów oraz pozwala użytkownikom Internetu na szybkie otrzymanie danych kontaktowych do lekarza medycyny estetycznej. Dane kontaktowe muszą być jednak oznaczone danymi strukturalnymi (schema.org). W ten sposób roboty poznają i rozumieją treść strony www w zakresie usług kosmetycznych. Dobrze, aby pamiętać o wprowadzaniu fraz z lokalizacją na stronie. Przykłady:

  • miasta np. medycyna estetyczna w Katowicach
  • dzielnicy np. lekarz medycyny estetycznej na Mokotowie
  • regionu np. kosmetyczka w Łódzkiem

Powyższe informacje muszą się znaleźć w tagach title czy nagłówkach H1. Powinny się znaleźć w treści serwisu. Dobrze, aby były naturalne, a więc występowały w formie odmienionej.  Przykładem może być „medycyna estetyczna Szczecin”, która powinna być zapisana jako „medycyna estetyczna w Szczecinie”.

Ciekawy content na stronie poprawi wizerunek Twojej firmy w Internecie. Szczególnie sprawdzą się publikacje poradnikowe poparte publikacjami naukowymi. Klienci szukający opisu zabiegów będą mogli zdobyć potrzebną wiedzę. Przez to wzmocni się także pozycja strony w wyszukiwarce Google. Ważna jest także obecność w mediach społecznościowych. Istotne są także long-taile, czyli długie frazy. W ten sposób można znaleźć bardziej precyzyjne usługi. Przykładem może być „gdzie laser na twarz Warszawa”. Frazy long-tail przyczyniają się do zwiększenia ruchu na stronie internetowej.

Z kolei dla właścicieli gabinetów kosmetycznych lub klinik w kilku miastach dobrą opcją będą landing pages. Są to docelowe strony, które powinny być kierowane do klientów danej miejscowości lub dzielnicy. Powinny zawierać dane kontaktowe wraz z nazwą konkretnego działu. Całości dopełnią interesujące zdjęcia na przykład wnętrza gabinetu medycyny estetycznej lub efekty przed i po, a także dopasowane atrybuty ALT. Oznacza to tekst alternatywny pliku graficznego. Równie istotna jest opcja dodawania przez internautów ocen. Nie można poza tym zapomnieć o linkowaniu między podstronami.

Korzyści z Google Moja Firma

Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie służące do lokalnej promocji firmy. Dzięki wizytówce wyświetlają się informacje o firmie w wyszukiwarce, podobnie jak i na mapach Google. Wizytówka w Google My Business sprawdzi się zarówno w przypadku małych, jak i średnich gabinetów medycyny estetycznej. GMB umożliwia pojawienie się wysoko w wynikach organicznych Google. Do zalet jego korzystania zalicza się:

  • budowanie zaufania wśród użytkowników Internetu
  • opcja dodawania ocen o lekarzu medycyny estetycznej – jako właściciel firmy możesz na nie odpowiadać
  • szybki dostęp do informacji o klinice – ułatwia komunikację między Tobą a klientami
  • dostęp do statystyk – umożliwia monitoring zachowań użytkowników i dotarcie do informacji, jak znaleźli firmę


Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>

 

Korzyści z lokalnego SEO

Dzięki wdrożeniu lokalnego SEO możliwe jest dotarcie do klientów. W ten sposób otrzymuje się:

  • dotarcie do klientów korzystających z urządzeń mobilnych – użytkownicy z reguły szukają na smartfonach usług lokalnych a według raportu Gemius korzysta z nich aż 24,4 miliony użytkowników 
  • wzrost pozycji Twojej strony w lokalnych wynikach wyszukiwania – internauci częściej klikają na wysokie pozycje
  • oszczędność kosztów lub czasu, które wiążą się z pozycjonowaniem ogólnokrajowych fraz – frazy lokalne są mniej konkurencyjne od ogólnych. Przekłada się to na szybsze efekty

Jesteś właścicielem gabinetu medycyny estetycznej? Pomyśl nad wdrożeniem lokalnego SEO. W ten sposób dotrzesz do klientów z najbliższej okolicy!

Źródło: Gemius

Podziel się

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.