SEO lokalne a branża medycyny estetycznej – w jaki sposób można dotrzeć do klientów w okolicy?
Prowadzisz gabinet medycyny estetycznej? Jesteś pracownikiem kliniki lub lekarzem medycyny estetycznej? Jeśli chcesz dotrzeć do nowych klientów w pobliżu, poznaj zalety lokalnego SEO. Dowiedz się, na czym dokładnie polega pozycjonowanie stron internetowych. Dlaczego warto, aby Twój gabinet lub klinika miały wizytówkę w Google Moja Firma? Zapraszamy do lektury naszego poradnika.
Co warto wiedzieć o SEO lokalnym w branży medycyny estetycznej?
Lokalnym SEO określa się optymalizację, której skutkiem jest zwiększenie widoczności stron internetowych na konkretne zapytania, które są związane z lokalizacją:
- miastem
- regionem
- dzielnicą
W wyniku działań związanych z lokalnym SEO zwiększasz możliwość znalezienia się Twojej strony www na wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Lokalnymi zapytaniami określa się zapytania pozwalające potencjalnym klientom znaleźć firmę bądź usługi w okolicy. Jeśli chcą w swoim mieście znaleźć klinikę urody, najczęściej szukają poprzez następujące hasła:
- klinika medycyny estetycznej Warszawa
- medycyna estetyczna Wrocław
- zabiegi medycyny estetycznej Kraków
Co ciekawe, internauci nie zawsze wpisują frazę z lokalizacją. Nierzadko na bazie lokalizacji Google pokazuje lokalne wyniki dla klinik medycyny estetycznej znajdujących się najbliżej. Oprócz tego użytkownicy mogą szukać poprzez wpisywanie konkretnych nazw zabiegów, na przykład:
- liposukcja Kraków
- endermologia Warszawa
- karboksyterapia Wrocław
SEO lokalne a branża medycyny estetycznej
Lokalne SEO sprawdzi się dla firm, które oferują usługi z zakresu medycyny estetycznej. Dotyczy to klinik, gabinetów czy sieci, oferujących usługi stacjonarnie w określonej miejscowości czy województwie. Usługi skierowane są do osób, które chcą na przykład przeprowadzić operację nosa czy zapobiec wypadaniu włosów w szybki i sprawdzony sposób. Szybkie znalezienie usług firmy z branży medycyny estetycznej w bliskiej okolicy umożliwia skrócenie czasu oczekiwania na wizytę oraz gwarantuje komfort. Lokalne SEO jest szczególnie dla Ciebie, jeśli prowadzisz sieć klinik w różnych miastach. W związku z tym pozycjonuj oddziały na dane lokalizacje. Sprawdzi się to w większych miastach o większej konkurencyjności.
Czym właściwie jest lokalna optymalizacja?
W celu wprowadzenia działań z zakresu lokalnego SEO konieczne jest posiadanie stacjonarnego adresu. Zazwyczaj klinika lub gabinet medycyny estetycznej działają stacjonarnie pod określonym adresem. Przyjmują pod nim klientów. W celu zbudowania lokalnej widoczności potrzebne jest zoptymalizowanie strony internetowej wraz z zadbaniem o prowadzące do strony linki. Adres firmy powinien się znaleźć na stronie w zakładce „Kontakt” razem z danymi:
- nazwą firmy
- numerem telefonu
- godzinami pracy
Aby zwiększyć widoczność na podstronach trzeba umieścić dane kontaktowe w stopce. Wpływa to dobrze na pracę robotów oraz pozwala użytkownikom Internetu na szybkie otrzymanie danych kontaktowych do lekarza medycyny estetycznej. Dane kontaktowe muszą być jednak oznaczone danymi strukturalnymi (schema.org). W ten sposób roboty poznają i rozumieją treść strony www w zakresie usług kosmetycznych. Dobrze, aby pamiętać o wprowadzaniu fraz z lokalizacją na stronie. Przykłady:
- miasta np. medycyna estetyczna w Katowicach
- dzielnicy np. lekarz medycyny estetycznej na Mokotowie
- regionu np. kosmetyczka w Łódzkiem
Powyższe informacje muszą się znaleźć w tagach title czy nagłówkach H1. Powinny się znaleźć w treści serwisu. Dobrze, aby były naturalne, a więc występowały w formie odmienionej. Przykładem może być „medycyna estetyczna Szczecin”, która powinna być zapisana jako „medycyna estetyczna w Szczecinie”.
Ciekawy content na stronie poprawi wizerunek Twojej firmy w Internecie. Szczególnie sprawdzą się publikacje poradnikowe poparte publikacjami naukowymi. Klienci szukający opisu zabiegów będą mogli zdobyć potrzebną wiedzę. Przez to wzmocni się także pozycja strony w wyszukiwarce Google. Ważna jest także obecność w mediach społecznościowych. Istotne są także long-taile, czyli długie frazy. W ten sposób można znaleźć bardziej precyzyjne usługi. Przykładem może być „gdzie laser na twarz Warszawa”. Frazy long-tail przyczyniają się do zwiększenia ruchu na stronie internetowej.
Z kolei dla właścicieli gabinetów kosmetycznych lub klinik w kilku miastach dobrą opcją będą landing pages. Są to docelowe strony, które powinny być kierowane do klientów danej miejscowości lub dzielnicy. Powinny zawierać dane kontaktowe wraz z nazwą konkretnego działu. Całości dopełnią interesujące zdjęcia na przykład wnętrza gabinetu medycyny estetycznej lub efekty przed i po, a także dopasowane atrybuty ALT. Oznacza to tekst alternatywny pliku graficznego. Równie istotna jest opcja dodawania przez internautów ocen. Nie można poza tym zapomnieć o linkowaniu między podstronami.
Korzyści z Google Moja Firma
Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie służące do lokalnej promocji firmy. Dzięki wizytówce wyświetlają się informacje o firmie w wyszukiwarce, podobnie jak i na mapach Google. Wizytówka w Google My Business sprawdzi się zarówno w przypadku małych, jak i średnich gabinetów medycyny estetycznej. GMB umożliwia pojawienie się wysoko w wynikach organicznych Google. Do zalet jego korzystania zalicza się:
- budowanie zaufania wśród użytkowników Internetu
- opcja dodawania ocen o lekarzu medycyny estetycznej – jako właściciel firmy możesz na nie odpowiadać
- szybki dostęp do informacji o klinice – ułatwia komunikację między Tobą a klientami
- dostęp do statystyk – umożliwia monitoring zachowań użytkowników i dotarcie do informacji, jak znaleźli firmę
Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>
Korzyści z lokalnego SEO
Dzięki wdrożeniu lokalnego SEO możliwe jest dotarcie do klientów. W ten sposób otrzymuje się:
- dotarcie do klientów korzystających z urządzeń mobilnych – użytkownicy z reguły szukają na smartfonach usług lokalnych a według raportu Gemius korzysta z nich aż 24,4 miliony użytkowników
- wzrost pozycji Twojej strony w lokalnych wynikach wyszukiwania – internauci częściej klikają na wysokie pozycje
- oszczędność kosztów lub czasu, które wiążą się z pozycjonowaniem ogólnokrajowych fraz – frazy lokalne są mniej konkurencyjne od ogólnych. Przekłada się to na szybsze efekty
Jesteś właścicielem gabinetu medycyny estetycznej? Pomyśl nad wdrożeniem lokalnego SEO. W ten sposób dotrzesz do klientów z najbliższej okolicy!
Źródło: Gemius
Podziel się
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana